пятница, 12 ноября 2010 г.

Докладно про мене

Пустовіт Григорій Петрович відомий в Україні і за її межами фахівцем в галузі екологічної й позашкільної освіти й виховання дітей та учнівської молоді. Він є одним з основних розробників важливих державних нормативно-правових документів з розвитку неформальної освіти, зокрема: Концепції позашкільної освіти та Концепції екологічної освіти, Закону України “Про позашкільну освіту” та ряду Положень про позашкільний навчальний заклад, організацію гурткової і клубної та суспільно масової роботи дітей та учнівської молоді. За його ініціативи створено вперше лабораторію діяльності позашкільних закладів на базі Інституту педагогіки АПН України (1996), пізніше вона увійшла до складу Інституту проблем виховання НАПН України (1997), а також вперше в Україні науково-методичний журнал “Позашкільна освіта та виховання”, і як головний його редактор здійснює значну науково-організаційну й просвітницьку діяльність серед педагогів позашкільних навчальних закладів України.
Завдяки плідній науковій діяльності ним науково-обгрунтовано, розроблено й запроваджено у практику нову парадигму побудови навчально-виховного змісту діяльності позашкільних навчальних закладів, що здобула сьогодні визнання в Україні й за її межами. Особливе місце в науковій діяльності Пустовіта Г.П. є обґрунтування і розробка теоретико-методологічних і дидактичних засад позашкільної освіти і виховання в контексті модернізації освітнього простору України і входження до Болонського процесу. Результатом наукових досліджень є публікація ряду монографій, зокрема “Позашкільна освіта і виховання: теоретико-дидактичний аспект” (2008, 2010) й “Позашкільна освіта і виховання: дидактичні основи методів навчально-виховної роботи” (2008), які започаткували новий напрям досліджень, а саме: дидактика позашкільної освіти й виховання, у педагогічній науці й освітній практиці України та здобули визнання за кордоном. 
Підтвердженням ефективності результатів наукової діяльності Пустовіта Г.П. є запрошення його до участі у важливих  Міжнародних конференціях, що відбулись у містах Кракові, Парижі, Пекіні, Осло, Стокгольмі, Мінську, Москві.
Пустовіт Г.П. є автором понад 150 наукових праць, зокрема монографія “Теоретико-методичні основи екологічної освіти і виховання учнів 1 – 9 класів у позашкільних навчальних закладах” у 2006 році отримала відзнаку АПН України за другою номінацією, як найкраща монографія.  Крім цього за останні роки крім надрукованих фундаментальних монографій з дидактичних основ організації позашкільної освіти й виховання, було видано вперше в Україні 5 навчально-методичних посібників: “Екологічне виховання учнів початкових класів у позашкільних навчальних закладах”, “Екологічне виховання учнів у процесі дослідницької роботи”, “Дослідницька робота учнів з екології в позашкільних установах”,  “Екологічне виховання учнів 5 – 9 класів у позашкільних навчальних закладах”, а також Збірник навчальних програм для творчих обєднань позашкільних і загальноосвітніх навчальних закладів, Програми для вищих навчальних закладів та інститутів післядипломної педагогічної освіти “Позашкільна освіта і виховання”, серії науково-методичних й інструктивно-методичних розробок Екологічний майданчик, Методичні поради з вивчення прісних водойм України, Розвиток творчих здібностей дітей у процесі дослідницької роботи у позашкільних навчальних закладах, що складають важливий для розвитку системи позашкільної освіти й виховання в Україні пласт наукових розробок.
За останні десятиліття Пустовітом Г.П. започатковано пріоритетні дослідження в галузі позашкільної освіти й виховання, і як результат, під його керівництвом захищено понад 20 кандидатських дисертацій з проблем становлення і розвитку позашкільної освіти в Україні, обгрунтування і розробки особистісно орієнтованих технологій освіти і виховання учнів    у навчально-виховному процесі позашкільних навчальних закладів і позакласній виховній роботі загальноосвітніх шкіл.
Пустовіт Г.П. як заступник голови спеціалізованої вченої  ради з захисту докторських  дисертацій в Інституті проблем виховання АПН України за  спеціальностями 13.00.05 – соціальна педагогіка,  13.00.07 – теорія і методика виховання та 13.00.08 – дошкільна педагогіка, здійснює значну організаторську роботу з аспірантами та прикріпленими до Інституту майбутніми науковцями.

Комментариев нет:

Отправить комментарий